De besturingscabine voor de nieuwe pijpenlegger “Deep Energy” van Technip is gereed en is verpakt en klaar voor transport. De cabine zal in Noorwegen op de eveneens door Demko vervaardigde, 3 meter hoge fundatie aan boord van het schip worden geplaatst. Door de verhoogde opstelling blijft er op het dek ruimte vrij voor lieren en andere installaties. De cabine, fundatie en bordessen zijn gebouwd onder DNV keur, volgens de Rules for Certification of Ships. Vanuit de cabine is er goed zicht op de installatie door de ISO 614 gecertificeerde, elektrisch verwarmde veiligheidsbeglazing met ruitenwissers en speciale zonwering.| Ook de FAT test in de proefopstelling is naar tevredenheid afgerond. De E&I container voor het “Total K6CC Booster Compression Project” wordt gereed gemaakt voor transport naar het productieplatform op de Noordzee. De gecertificeerde offshore container is A60 brandwerend uitgevoerd en voorzien van een Atex gekeurd overdruk systeem, waarmee deze in een explosiegevaarlijke omgeving Zone 2 kan worden geplaatst. De in de container geplaatste besturingskasten verzorgen de aandrijving van de nieuwe gascompressor, geleverd door ConPackSys. Een serie van 3 stuks 40-ft duaal gecertificeerde (Offshore en CSC) 40-ft containers, waarin de dubbele dieselgedreven hydraulische powerpacks staan, is gereed. Met deze units worden de spudpalen bediend van de pontons, die over de hele wereld ingezet kunnen worden. Een bijzonderheid is dat de containers ook voldoen aan de Rules for Certification of Ships, en zowel Lloyd’s als GL zijn gecertificeerd. 26-04-2011 Een serie van 3 stuks 40-ft CSC gecertificeerde 40-ft high cube containers, waarin dubbele dieselgedreven hydraulische powerpacks staan, is gereed. Deze units worden ingezet op de nieuwe generatie PTC kranen van Mammoet. De containers zijn ontworpen, gebouwd, getest en gecertificeerd conform de ISO 1496 norm en kunnen nu als “gewone” container wereldwijd worden vervoerd. Het bijzondere van deze PTC kraan (Platform Twinring Containerized) is dat deze zwenkt op een ring en dat alle onderdelen van de kraan passen in een standaard container of zelf een “standaard” container zijn, waardoor de kraan makkelijk kan worden vervoerd.
15-12-2009 12-12-2009
|
|